ІВЕНТ-МЕНЕДЖМЕНТ ЯК ДІЄВИЙ ІНСТРУМЕНТ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СТРАТЕГІЇ КОМУНІКАЦІЙ В ПУБЛІЧНОМУ УПРАВЛІННІ
DOI:
https://doi.org/10.17721/2616-9193.2024/20-6/12Ключові слова:
публічне управління, івент-менеджмент, ціннісність, інструментальний підхід, комунікативний менеджмент, стратегії комунікацій, громадськість, процеси управління, органи влади, позитивний імідж, репутаціяАнотація
Вступ. Наголошено, що в сучасному постіндустріальному суспільстві ефективне публічне управління неможливе без запровадження належної комунікації. Окреслено, що розвиток інформаційних технологій і засобів масової комунікації спричинив зміни у способах та формах взаємодії влади та суспільства у сфері публічного управління. Зазначено, що на цьому етапі розвитку публічного управління дієвим інструментом забезпечення стратегії комунікацій виступає івент-менеджмент. Це мотивує суб'єктів публічного управління до ефективної діяльності державних установ та організацій, реалізації принципів прозорості, підзвітності управлінських процесів, сприяє покращенню взаємодії органів влади із суспільством, що підвищує рівень довіри громадян до державних інституцій.
Розкрито, що ключовим аспектом запровадження івент-менеджменту в публічному управлінні є ефективна взаємодія влади та суспільства щодо визначення цільової аудиторії, вибору оптимальних інформаційно-комунікаційних каналів взаємодії, ефективне використання їх для досягнення поставлених цілей, адаптації стратегії комунікацій до специфіки публічних органів влади та потреб громадськості. Ці питання стали предметом дослідження теоретичних та практичних аспектів івент-менеджменту у працях таких учених, як: О. Іваненко, А. Петрова, В. Коваленко, М. Смирнов, І. Гончарук, Л. Захарченко, В. Жешуха та інших.
Методи. Для отримання наукових результатів дослідження використано методи порівняльного аналізу та синтезу з метою виявлення тенденцій запровадження івент-менеджменту задля ефективної взаємодії влади та суспільства в публічному управлінні. Також застосовано метод контент-аналізу для оцінювання рівня задоволеності громадян ефективністю взаємодії влади та громадськості щодо поліпшення стратегії комунікацій.
Результати. Обґрунтовано, що дослідження івент-менеджменту як дієвого інструменту забезпечення стратегії комунікацій є важливим чинником у визначенні викликів, з якими стикаються управлінці у процесі його впровадження у сферу публічного управління. Це, зокрема, такі виклики, як дефіцит людського капіталу, різних видів ресурсів (фінансово-економічних, технологічних тощо), складнощі в організації ефективних комунікативних технологій та недостатній рівень підготовки персоналу. Тому доцільно подолати ці перешкоди шляхом запровадження івент-менеджменту, включаючи пошук додаткових джерел фінансування, професійне навчання персоналу та вдосконалення стратегії комунікацій у публічному управлінні.
Акцентовано увагу на ролі партнерства та співпраці між органами влади, громадськими організаціями, приватним сектором та іншими зацікавленими сторонами в запровадженні івент-менеджменту. Лише завдяки спільним зусиллям можна забезпечити повноту та ефективність публічного управління, а також досягти спільних цілей та розвитку суспільства загалом, покращити імідж та репутацію органів публічної влади.
Висновки. Підкреслено, що в Україні владою акцентовано увагу на налагодженні позитивного діалогу з громадськістю, що сприяло би зміцненню довіри громадян до влади та підтримці її з боку населення, адже це є важливим елементом стабільного публічного управління. Однак існує потреба в удосконаленні взаємодії влади та суспільства, реалізації принципів демократії, стабільності публічної політики.
Тому рекомендовано застосовувати івент-менеджмент як дієвий інструмент забезпечення стратегії комунікацій у публічному управлінні задля активного реагування на зміни потреб та вимог громадськості, що сприятиме зростанню довіри громадськості до діяльності публічних органів, взаєморозумінню між урядом та громадянами та підвищенню загального рівня задоволеності громадськості якістю публічних послуг.
Посилання
Bei, H., & Hurenko, D. (2023). Theoretical and practical issues of event management application in the context of territorial recovery management. Economy and society, 57 [in Ukrainian]. [Бей, Г., & Гуренко, Д. (2023). Теоретичні та практичні питання застосування івент-менеджменту в контексті управління відновленням територій. Економіка і суспільство, 57]. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-57-55
Bliznyuk, T., Kuz, O., & Kinas, I. (2024). Event management as a tool for organizing special events. Economy and society, 64 [in Ukrainian]. [Близнюк, Т., Кузь, О., & Кінас, І. (2024). Івент-менеджмент як інструмент організації особливих подій. Економіка та суспільство, 64. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-64-20
Bondarenko, T. (2019). Strategic approach to communication management in the public sector. V. N. Karazin Kharkiv National University [in Ukrainian]. [Бондаренко, Т. М. (2019). Стратегічний підхід до управління комунікаціями в державному секторі. ХНУ ім. В. Н. Каразіна].
Cherednychenko, V. (2022). Communication management in enterprise development strategy. Economy and society, 42 [in Ukrainian]. [Чередніченко, В. (2022). Комунікативний менеджмент в стратегії розвитку підприємства. Економіка і суспільство, 42]. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-42-89
Diachenko, Yu. V., Sedikova, I. A., & Bondar, V. A. (2020). Event management as a component of information and communication technologies in public administration. Scientific Notes of V. I. Vernadsky National University of Kyiv [in Ukrainian]. [Дьяченко, Ю. В., Седікова, І. А., & Бондар, В. А. (2020). Event-менеджмент як складник інформаційно-комунікаційних технологій у публічному управлінні. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. https://doi.org/10.32838/TNU-2663-6468/2020.6/07
Goldblatt, J. (2011). Special events: A new generation and the next frontier (6th ed.). Wiley. https://eresearch.qmu.ac.uk/handle/20.500.12289/2664?show=full
Habermas, J. (1989). The theory of communicative action: Vol. 2. Lifeworld and system: A critique of functionalist reason (T. McCarthy, Trans.). Beacon Press.
Komakha, L. H., Alieksieienko, I. V., Hoshovska, V. A., Hrynchuk, M. N., Dekhtiarenko, Yu. F., Diachenko, S. A., Zavhorodnia, S. P., Zavoritnia, H. P., Kreidenko, V. V., Klymenko, I. V., Klymenko, N. H., Koltun, V. S., Korchak, N. M., Larina, N. B., Larin, S. V., Likarchuk, N. V., Marutian, R. R., Orel, M. H., Palamarchuk, T. P. … Yuzefovych, V. V. (2022). Globalization challenges: Governance of the future (L. H. Komakha, & I. V. Alieksieienko, Eds.). Publishing and Polygraphic Center "Kyiv University" [in Ukrainian]. [Комаха, Л. Г., Алєксєєнко, І. В., Гошовська, В. А., Гринчук, М. Н., Дехтяренко, Ю. Ф., Дяченко, С. А., Завгородня, С. П., Заворітня, Г. П., Крейденко, В. В., Клименко, І. В., Клименко, Н. Г., Колтун, В. С., Корчак, Н. М., Ларіна, Н. Б., Ларін, С. В., Лікарчук, Н. В., Марутян, Р. Р., Орел, М. Г., Паламарчук… Юзефович, В. В. (2022). Глобалізаційні виклики: Урядування майбутнього (Л. Г. Комаха, & І. В. Алєксєєнко, Ред). ВПЦ "Київський університет"]. https://ipacs.knu.ua/pages/dop/333/files/0bd06793-e53e-4691-80f6-9842dac96aa4.pdf
Larina, N., & Ivanitsky, N. (2024). The role of event management in public governance. Public Administration and Regional Development, 24, 446–465 [in Ukrainian]. [Ларіна, Н., & Іваницький, Н. (2024). Роль івент-менеджменту в публічному управлінні. Державне управління та регіональний розвиток, 24, 446–465]. https://doi.org/10.34132/pard2024.24.06
Laumann, E., & Knoke, D. (1987). The Organizational State: Social Choice in National Policy Domains. The University of Wisconsin Press.
Peaucelle, J.-L., & Guthrie C. (2015). Henri Fayol, the Manager. Pickering & Chatto. https://doi.org/10.4324/9781315654546
Sokolov, O. (2018).The role of communications in effective public administration. Ivan Franko National University of Lviv [in Ukrainian]. [Соколов, О. М. (2018). Роль комунікацій в ефективному публічному управлінні. ЛНУ ім. Івана Франка].
Syvak, T., Radchenko, O., Kovach, V., Semenets-Orlova, I., & Zaporozhets, A. (Eds.). (2023). National security drivers of Ukraine: Information technology, strategic communication, and legitimacy. Springer. https://books.google.com.ua/books?hl=en&lr=&id=3gvWEAAAQBAJ&oi=fnd&pg=PR5&dq=info:aIvMt_emH6MJ:scholar.google.com&ots=N-P1lAUOdE&sig=_9czbDb2oqzThZ53iNknRr35NPc&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false ; https://doi.org/10.1007/978-3-031-33724-6
Zakharchenko, L. (2021). Integration of communication management into public administration. Odesa I. I. Mechnikov National University [in Ukrainian]. [Захарченко, Л. М. (2021). Інтеграція комунікативного менеджменту у публічне управління. ОНУ ім. І. І. Мечникова].
Zhezhukha, V. J., & Mysyk, V. M. (2022). Event management in Ukraine: Problems, trends, prospects and directions of reengineering. In A. P. Duka (Ed.), Paradigmatic challenges of modern development (pp. 31–45). Scientific and Educational Innovation Center for Social Transformations [in Ukrainian]. [Жежуха, В. Й., & Мисик, В. М. (2022). Івент-менеджмент в Україні: Проблеми, тенденції, перспективи та напрямки реінжинірингу. У А. П. Дука (Ред.), Парадигмальні виклики сучасного розвитку (pp. 31–45). ГО "Науково-освітній інноваційний центр суспільних трансформацій"]. https://reicst.com.ua/asp/article/view/monograph_paradigmatic_03_2022_01_2
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ознайомтеся з політикою за посиланням: https://gov.bulletin.knu.ua/7